Tuesday 9 October 2012

5. SK Bukit Rahmat, Tongkang Pechah, Batu Pahat

Alhamdulillah semester 6 neyh mimie telah selamat menghabiskan praktikum 2 di sekolah SK Bukit Rahmat, Tongkang Pechah, Batu Pahat, Johor Darul Takzim. ok mie cite sket k ap feel mie mase mie dapat taw skula ney mie dapat. pertama skali apa yang mie boley cakap ialah,,,,, OH MAI GOD!! npe la dapat skula neyh..jaoh sangat2 laaaa...xhepy langsung sebabnya mie kena bangon awal *arrrrgghhhhh, mie kena cari tarnsport n ada taxi tuh mintak almost RM900/2month oke!! ini gilak!! so me n praktikumate, Pijah tryla survey rumah-rumah berdekatan sekolah tuh. tapi, after survey mie pule yang cerewet..aishhh xpelaa mie cube la ulang alik.kalau xlarat sangat mie cari rumah sewa..


pintu masuk utama SK Bukit Rahmat
ok done tentang mie. sekarang kite story mory tentang sekolah neyh pula. untuk adik-adik kak mimie yang mau praktikum sekolah ini sangat dialu-alukan. perjalanan dari maktab makan masa tambah tolak campur aduk adala dalam 20minit/30KM kalau keluar pukul 6.45a.m. sampaijep jejak kaki di sekolah neyh kami terus pergi ke pejabat n bilik guru untuk pendaftaran dan juga berkenalan dengan warga sekolah samaada cikgu-cikgu, makcik-pakcik skula tuh dan beberapa murid len. MasyaAllah!!layanan diterima tersangatla baik.mereka macam welcome sangat kat kite taw.senyuman, ketawa dan salam dihulurkan tanpa fikirpom perbezaan kami.student sekolah neyh xramai dalam 300 lebihjep. Guru besar dy pom baru masuk. Even dy Cina tapi sangat baik dan tidak memilih bulu. Pengalamannya dalam bidang perguruan hampir 30tahun banyak memberi kami selok belok tentang pendidikan. now kite layan jep k picca-picca yang mampu mie upload untek tontonan bunga dan kumbang sekalian. tipulah perjalanan menjalani praktikum 2 bulan dapat dimuatkan dalam 1 entry jep kan..jomlayanzzzzz~

neyh la kami berdua jep yang praktikum sekolah ni..
Cikgu Nasieha dan Cikgu Hafizah

ha xramai manepom budaknya..tahun 4,5,6


tiap hari Isnin mereka akan pakai baju unit beruniform

Sambutan Hari Raya..meriah u ollsss baju-baju de'all.kalah mak nokkk!!
si comel mereka ini!!

we again..hakhak..


mereka kata muka kami sama.
.lau same untonglaa sebabnya Cikgu Faezah tersangatla comel dan cantik.

                                      
                                                       BENGKEL KH : sebelum
                                      
                                                           BENGKEL KH : selepas

Nasi gaul.. nasi ni hanya terdapat di Kg Belemam sajep taw dan dibuat spescial tuk kami  hari terakhir praktikum.
 Rasanya tersangatla sedap!!yummmy!! tq to Cik Adah..

neyhla muka-muka warga SKBR yang sempat kami tego hari terakhir sebabnya kekangan masa.
.sory but so hapy to c u babes!!

aippppp!!jangan tutop dulu..xhabis lagik!!hari terakhir pula student-student kesayangan mimie plan nak wat  surprise birthday party Ciku Hafizah n tadaaaaaa!!menjadi taw..ehheheheh so layanla wajah-wajah kesayangan patik neyh oke..

eiman, putera n syahir 4A yang kecoh dunia law bergabung

bunga-bunga saya 4A


bunga-bunga 4B wah at saya!!!

aiman yang bising dan ceria

hero 4B saya!!

alololo manjenye!!!hahaahhaahak!

'ehhhh mimie ko update apa la tuh..merepek jep!!'
 Cikgu Jainah, Cikgu Hanim dan Miss Eng yang sangat sporting
ha dengan pic terakhir tuh maka berakhir ugakla journey saya di SK Bukit Rahmat ni..big thanks to warga-warga SKBR atas layanan yang terlampau besh.. pada acik Adah n Acik Yati, saya xpernah lupakan kamooo semua..jemput datang kija kawen t k!!hehehhe.. sape-sape yang praktikum, posting mahupun PBS kat sane tolong sampaikan salam dari kami k..rinduuuuu!!! Alhamdulillah,,insyaAllah semester depan me akan praktikum di SK Batu 3 Kluang..

1 comment: